S02E14: Qüestió de ritme

Hi ha una peça que tinc desde fa temps però en la qual no haviem entrat de fons perque teniem audició final de curs i altra feina pendent. Ahir hi vam entrar i av ser productiu. Es tracta del concert #2 de Seitz. És un concert que anomenen ‘fàcil’ o d’estudiants i que com podreu compendre…quan aprens, no és taaant fàcil….

És una obra molt melòdica i té una mica de tot. Lligadures maquíssimes però gens fàcils, dobles cordes enèrgiques, alguns trossos rapidets que t’obliguen a dominar molt bé els compassos i els arcs i per sort el primer moviment almenys, es manté en 1a posició.

Ahir la tasca va ser sobretot exercitar les dobles cordes ja que és un tema pendent desde que les vaig començar a practicar amb Polo. Vam analitzar el problema que tinc a vegades i es dóna perque apreto massa el primer o 4rt dit i això fa que l’arc nomès toqui una de les dues cordes que se suposa que haurien de sonar.

Com sempre, la clau és fe.-ho ultra lent i marcant molt els canvis com si fossim un robot. Nomès quan el braç ja ha après el moviment, podem intentar fer-lo més ràpid. És increible però inicialment em sortia fatal i desprès a casa practicant, em sortia bastant decent. En el mateix dia. Crec que també hi juga molt el fet que gairebé mai toco dobles cordes. Si les incluís en el meu estudi diari, les tindria molt més assimilades. O sigui que a partir d’ara faré això!

Per altra banda, seguint amb el concert de Vivaldi, cada cop surt més net, afinat i amb menys entrebancs i em dóna més temps per pensar com ho he de tocar i no tant en què he de tocar😀

Published in: on Juliol 9, 2009 at 7:50 am  Feu un comentari  

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2009/07/09/s02e14-questio-de-ritme/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Deixa un comentari

