S02E13: Arrass 3era…ojo nieve…..1a….gira derecha…

El concert de Vivaldi en La menor és per mi com un rally ja que cada dos per tres estic passant de 1a a 3er i al inrevès😀 És una peça alegre (almenys el primer moviment) i avui l’hem treballat de dalt a baix varies vegades. Hem fet ènfasi en l’afinació ja que és el primer di que la duia i tampoc podiem fer meravelles.  Hem canviat alguna notació de les partitures ja que la susana trobava que algunes passatges quedaven millor d’una altra manera. De fet hi ha un parell de compassos que es toquen 3 cops durant la partitura. Doncs cada cop es toquen d’una forma diferent. Em refereixo a que a vegades es toca totalment en 1a, a vegades la majoria en 3era i per últim mig mig. Ben curiós però l’efecte realment és diferent. Això m’bliga a afinar molt i a practicar els canvis de posició de diferents formes.

Hi ha dos canvis en particular que em porten pel camí de l’amargura😀 Un significa passar d’un FA primera corda (primer dit) a un RE en la mateixa corda, o sigui 4rt dit molt amunt al batidor posant el 1er dit en 3era. Per aconseguir encertar-la, el truc és lliscar primer el 1er dit del FA fins al LA, i desprès simular el LA-SI-DO-RE i així ja el trobo. L’altre tros complex és venint d’un MI en 3era corda (1 dit), anar a un SI en primera corda (2 dit). Per lograr-ho, el truc és altre cop simular que passem de MI a SOL o sigui que ja estem en 3era i desprès posem el segon dit, o sigui que tindriem un LA. Perfecte, ara nomès cal canviar de 3era a 1era corda i ja tenim el SI desitjat. Deunido eh?

Doncs aquest trucs desprès han de sortir instintivament. Però ara calen per afinar i no fustrar-se😀

Pel pròxim dia m’ho he de mirar bé amb els canvis d’arc que hem fet i lentament. També m’he de mirar un estudi de lligadures que li he demanat a la susana perque em costa fer-les netes entre cordes. M’ha donat un estudi de Kayser, el número 8 i deunidò també. És un estudi on les lligadures són de 6 en 6 o sigui que has de dividir bé l’arc😀 Ja tinc feinaaa altre cop eh??

Published in: on Juliol 6, 2009 at 9:49 am  Feu un comentari  

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2009/07/06/s02e13-arrass-3era-ojo-nieve-1a-gira-derecha/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Deixa un comentari

