Practicant lligadures

Fa més o menys una setmana que no em puc treure del cap la Sonata num 5 “Primavera” per violí i piano de Beethooven. La vaig sentir fa poc en un CD de NAXOS del genialissim Milstein i ja és un no parar😀

No em va faltar que la sussana em digués que tenia ‘coses’ (traducció: És xunga :D) per veure que de moment encara no la podria fer.

Com que sóc caparrut vaig fer-me amb les partitures i vaig començar a mirarm-ho. Nomès començar ja vaig flipar, una blanca lligada amb 8 semicrocheres. Val, provo i com és d’esperar, sonava però gens uniforme, algunes semis més llargues que altres, alguns casi ni se sentien. Al fina més menys logro que sonin, alentint el ritme és clar.  Desprès me n’assabento que clar la blanca s’ha de vibrar. Beeno, intentem-ho.  Impossible, si em poso a vibrar-la, desprès no ho sé enllaçar amb les 8 semis. Buff sí que té coses.

Segueixo, els seguents 9 compassos logro més o menys executar-los, sense vibratos ni finures😛 Ara ve una altra part de lligadures de 8 corcheres en forma com d’arpegi. Aquí el violí acompanya al piano que és qui toca el tema. Això no em surt ni patràs!!😀 I m’he quedat aqui perque he vist que potser si em poso a fr algo així i ho toco infinits cops l’avorriré i em faria molt ràbia perque és el que amb guitarra em va passar amb ‘Stairway to heaven’ per exemple.

Beno, ja tinc com a mínim dues peçes que ‘HE D’ARRIBAR A TOCAR’ que són:

– Dança Húngara #5 de Brahms

– Sonata #5 de Beethoven

Us en poso un vídeo perque almenys pugueu disfrutar-la!!! A que sembla fàcil??? Aqui la toca el sr. Oistrakh del qual el meu pare n’és fan.

Published in: on Febrer 21, 2009 at 9:48 am  Feu un comentari  

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2009/02/21/practicant-lligadures/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Deixa un comentari

