Classe #27: Arpegis impossibles

Aquesta setmana a classe hem estat tocant el concertino de Baklanowa que em va donar la Susana la setmana passada. Me l’havia pogut mirar, sobretot la primera part, o sigui que vam poder aprofitar el temps. Veig que és moolt important currar-s’ho a casa perquè sino, és com anar a perdre el temps. Quan era més jove i anava a classe de Solfeig, recordo que a casa no em mirava res i clar, passaven les setmanes, mesos i no aprofitava gaire l’educació que rebia. Si pugués tornar enrera…però com que no puc, ara si que em poso les piles! Desprès de fer la primera part, que té cosetes divertides en quan a divisió de l’arc, vam fer la segona part. Al final d’aquesta hi ha un seguit d’arpegis que toquen les 4 cordes que són de vertígen, i que sonen brutalment bé però que tenen una tècnica que em sobrepassa de moment. El problema principal radica en que en 6 notes puc passar de la primera corda a la quarta i clar, això implica un domini de l’arc que com podreu compendre, encara no he assolit😀 La profe m’ha ensenyat un exercici per millorar el tema de l’arc. Es tracta de no digitar sobre el batidor les notes, sino sobre el cos del violí, i tocar les cordes a l’aire. O sigui, si he de tocar (SOL, LA, SI) a la corda SOL, allà toco tres cops SOL o sigui que les passades d’arc són les mateixes, però els dits de la mà esquerra no toquen les cordes sino que sobre la fusta del cos del violí, col.loco els dits (com si allí hihagués unes cordes imaginaries). És molt més difícil del que sembla, almenys per mi. Amb aquest exercici logres memoritzar els angles de l’arc per passatges difícils. Hem tocat dos cops amb la Trini de pianista (pobra, sempre l’atabalem), i em costava molt perquè el piano em despistava al principi. És el que té tocar sol, que desprès quan toques amb algú, t’influencia i et pots despistar fàcilment.
Pel proper dia, la Susana m’ha donat un estudi de Dancla que m’ha fet gràcia perque diu que és de ‘Le nozze de Figaro – Mozart’😀

Published in: on Octubre 8, 2008 at 7:45 am  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2008/10/08/classe-27-arpegis-impossibles/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentDeixa un comentari

  1. es que ho és!!!! com veuràs, hi ha una part d’aquests estudis on Dancla agafa temes famosos i fa variacions, o simplificacions amb una finalitat concreta. Per això m’agraden aquests estudis,….


Deixa un comentari

