Classe #12: Planificant l’estudi

Com que començo a tenir moltes coses per practicar, avui he demanat ala Susana que em fes una mica de planificació de l’estudi. Més que res que si cada dia toco 4 coses, potser no estic fent els exercicis correctes i no aprofito les 10-12 hores que destino al violí setmanalment. Hem fet un quadre amb tres columnes: Tènica, Estudis i Peces i hi hem col.locat tot el material que estic fent fins al moment. Desprès hem definit un ordre d’estudi. Ho veig més clar així🙂

També hem estat mirant els llibres de Sitt i Krotkiewski per mirar què podriem començar a fer i hem començat un estudi de Sitt de la tercera posició. És com tornar a començar perque totes les posicions dels dits són noves per mi però m’agrada molt tocar tant amunt del batidor!

He tocat tres de les peces russes però no les havia estudiat bé doncs no havia parat atenció a la digitació i en moltes notes que en toeria es fan amb el 4rt dit (LA, MI) jo les feia a l’aire. Total, que les he de tornar a estudiar amb la digitació bona. També he tocat el #1 de Kayser i ara ja hauré de fer la digitació amb 4rt dit també i a més a més, intentar fer les dinàmiques. Dinàmiques? Què és? Doncs per exemple, vol dir tocar més fort o més fluix segons digui la partitura amb tot un seguit de signes que m’he de començar a fer meus. Està molt bé perque cada cop anem completant més l’execució amb detalls i tot i que es complica tot, em motiva molt més. Hem afegit l’escala de ReM a la 3era posició al meu repertori de tècnica.

Per acabar, hem provat una cosa que tenia moltes ganes de fer: el vibrato!!! La profe em diu: Va si t’haguessis d’inventar com fer el vibrato, com el faries? Jo allà fent el que podia jajaja però de vibrato res. Aleshores m’ha explicat com fer-lo i increible, hi havia algo de vibrato en allò que sentia. M’ha explicat que cal relaxar molt la mà i el dit i no moure amunt i avall el dit sino que ha de ser la mà o el braç. Ho hem provat amb diferents dits i a diferents posicions del batidor i no és gens fàcil però com que el resultat que se n’obté és tant maco, m’ho curraré molt per poder-lo utilitzar el més aviat possible😀

Fins la pròxima!

Published in: on Abril 14, 2008 at 10:57 pm  Comments (3)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2008/04/14/classe-12-planificant-lestudi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentarisDeixa un comentari

  1. Avances molt depresa! Quan t’atreviràs a penjar alguna audició teva? a veure que tal sones!!!

  2. Buff! El que passa ara és que no és que avanci ràpid sino que cada cop tinc més coses a dominar. De moment crec que lo depenjar alguna cosa meva haurà d’esperar jajaja. Quan ho faci, ja t’avisaré😛

  3. Déu n’hi do! D’on treus els temps per practicar 10-12 hores? Aviat seràs tot un expert!


Deixa un comentari

