Classe #10: El fènix que reneix

La classe d’avui ha estat molt bé! N’he sortit molt content i amb moltes energies renovades!
Hem fet moltíssimes coses entre les quals destaco:
Moviment de canell: Hem fet uns exercicis per desencarcarar el canell i deixar-lo moure amb fluidesa. L’exercici consisteix en tenir el braç enganxat al cos i quiet i tocar una escala o una peça nomès movent el canell. El so és horrible però l’exercici és realment una passada.
Canvi de cordes: Tenia alguns problemes amb el canvi de corda doncs la canviava bé però movent nomès la mà i no pas tot el braç. Hem fet 1 o 2 cops Reigen posant ènfasi en això del canvi de corda.
Estudis: Hem començat una part diferent de l’aprenentatge que són els estudis, que serveixen per millorar la tècnica en forma de peça. Podriem dir que una peça és més ‘art’, un exercici de tècnica és més ‘aburrit’ i l’estudi és una peça acadèmica que és una mica de les dues parts.😀 Explicació patatera! Doncs m’he de comprar els 32 estudis de Kayser i de moment estudiar-me el primer. L’hem fet a classe i té molt bona pinta!!
3era posició: Esgarrifós!! La profe diu que hem de començar amb la tercera posició! La segona ens la saltem de moment! Però per abordar la 3era posició calen escalfaments previs🙂 Primer hem fet un exercici per relaxar els dits quan passen pel batidor. L’exercici consisteix en posar el primer, segon o tercer dit sobre la corda/batidor i mentre fem passar l’arc, llisquem el dit fins al màxim que puguem del batidor. L’efecte ‘ben fet’ s’anomena glissando. Desprès de fer aquest exercici, n’hem fet un de molt divertit. Es tracta de per exemple, tocar un MI a la corda de RE amb el primer dit. Aleshores fem lligat MI^SOL, SOL^MI. Tot seguit amb el primer dit que tenim al MI, nem lliscant pel batidor fins a trobar el SOL i desprès igual però enrera. Per trobar aquest SOL cal parar bé l’orella. Desprès fem el mateix però amb el segon dit, o sigui que seria FA^LA, LA^FA etc. He de fer aquest exercici a totes les 4 cordes. La Susana m’ha dit que és un de molts exercicis que es troben a un llibre difícil d’aconseguir d’un tal Krotkiewsky. Miraré de trobar-lo per Internet aviam si es publica!

Total, que la classe ha estat genial i ja tinc ganes de posar tot el que he après en pràctica! Ara penso que tant debò haguès anat a classe de guitarra perque hauria progressat molt i no m’hauria quedat estancat com m’he quedat. El que més m’agrada de les classes amb la Susana és que no fem els coses perque sí. Tot té una explicació i si en aquell moment no es veu a simple vista, la descobrim allà mateix! Cada postura del brça, els dits, és per alguna cosa i no per que quedi estètic ja que si fos per això, un paio gros de casi 100kg no podria tocar un violí🙂

Published in: on Març 31, 2008 at 7:52 am  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://arquer.wordpress.com/2008/03/31/classe-10-el-fenix-que-reneix/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentDeixa un comentari

  1. Què bé, no hi ha com tenir un bon mestre i no un simple profe. Salut


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: